Winter Wonderland afgelopen maand

Het is niemand ontgaan de extreme kou, vorst en sneeuw de afgelopen maand. Het was niet voor iedereen een pretje, maar complimenten voor iedereen die door dit weer naar het werk is gekomen op welke manier dan ook.

Complimenten
Vanuit ons de complimenten aan een ieder die tijdens deze omstandigheden naar zijn/haar werk is gegaan. Er zijn collega’s die zelfs vanuit klanten complimenten hebben gekregen, dat is veel waard.

Werkzaamheden liggen niet stil
De telefoon heeft ook roodgloeiend gestaan bij de extreme sneeuwval en gladheid. Wij begrijpen de onrust van sommige collega’s wanneer de overheid een code afgeeft i.v.m. extreem weer. Uiteraard moet een ieder hier dan extra aandacht voor hebben, maar dit wil niet zeggen dat er dan zomaar niet gewerkt hoeft te worden. De zorg en andere werkzaamheden gaan door, waaronder dus ook de schoonmaak. De klanten verwachten ons en gaan ervan uit dat wij de gemaakte afspraken nakomen. Uiteraard met eventuele aanpassingen.

Wat kun je zelf doen bij sneeuwval/extreem weer
Indien er weer extreme weersomstandigheden bijvoorbeeld hevig sneeuwval of gladheid ontstaat: wees alert maar denk wel na:

  • Zorg dat je vroegtijdig in oplossingen denkt: maak bijvoorbeeld al de auto tijdens de sneeuwval een paar keer per dag schoon en ook rondom waar de auto geparkeerd staat;
  • Zorg dat je eerder dan normaal thuis vertrekt. De reistijd is nou eenmaal langer dan bij gewone omstandigheden;
  • Als je angst hebt om auto te rijden zorg dan dat je bijvoorbeeld met het openbaar vervoer gaat. Ligt het openbaar vervoer stil? Probeer er dan voor te zorgen dat je wordt weggebracht/opgehaald door een familielid, vriend(in) of kennis;
  • En een tip om onderling met een of meerdere collega’s samen te reizen.

 

Tot slot is er veel mogelijk. In overleg met ons kunnen wij de werkzaamheden altijd verplaatsen. Stel je moet in de ochtend om 6:00 uur of 8:00 uur starten, dan kan er altijd gekeken worden of de werkzaamheden verplaatst kunnen worden naar later op de dag.